Otaku Fest 2011 – Recenzia mea

După cum deja mulţi dintre cei care vor citi, ştiu, am ajuns şi eu acest an pe la Otaku, evenimentul cu şi despre cultura japoneză populară şi anume manga, anime, dar şi muzica j-pop, videojocurile, arta lor, cosplay etc. Aici voi încerca să descriu cum a fost această mică aventură pentru mine.

Eu nu programasem să vin, dar din anumite conicidenţe cu nişte chestii personale ce trebuia să rezolv la Bucureşti, m-am decis să vin anume acum ca să prind şi acest eveniment. Otaku Festival 2011 s-a desfăşurat mai exact pe 21 şi 22 mai la Casa de Cultură a Studenţilor din Bucureşti. Eu am fost doar pe 21 mai, sâmbătă. Am ajuns acolo cu ajutorul lui Bogdan (Totzy) care săracul nici nu dorea să vină, era mort de somn şi plictiseală dar HEI, când mai vedeai tu Otaku dacă nu te trăgeam eu?😄. Când am ajuns acolo deja era destulă lume, erau şi unii cosplayeri. Şi am început să cunosc şi primii membri Shinobi ce poposiseră între timp ca Yusuke (Adrian), Wargoth (Cătălin) veniţi cu oastea lor de prieteni aparent metalişti ce nu aveau nicio treabă cu acest eveniment. Ţin minte că unul din ei văzuse o fată ce făcea cosplay pentru Kakashi (destul de reuşitĂ :P) şi o numea Scorpion (din Mortal Kombat) hahahahah. Apoi mai veniseră şi Tiesto, şi Kew care la fel nu avea niciun chef de Otaku, toţi de pe loc, eu de la mii de kilometri şi păream cel mai entuziasmat de eveniment😄. Între timp trebuia să sun un fost membru Shinobi, din generaţia veche, Johnny (Ionuţ) care trebuia să plece în ţările calde şi nu a putut să vină, şi exact în acel momen îmi apăruse dinainte Cedik (Bogdan) care se vede m-a recunoscut primul în timp ce eu eram concentrat cu conversaţia. Din urmă venise rapid şi Dawn (Alex) şi după ce-am schimbat 2-3 cuvinte, hai la poze. Am încercat să fac poze cu toţi cei care-i întâlneam şi-i cunoşteam cât de cât (online). După aia ne-am pus în rând să intrăm în clădire. Şi… ce pot să spun, poate eu voi fi mai critic şi oarecum influenţat de ce văzusem deja la Lucca anul trecut, dar am rămas cam dezamăgit. Totul se desfăşura într-un spaţiu destul de mic, la mai multe etaje, vreo 4-5. La primul era mai mult merchandising de vânzare, şi toţi îmi ziceau că e foarte scump şi nu merită. Mie îmi plăcuseră nişte inele acolo dar costau 40 de lei (adică 5 euro) şi le-am lăsat baltă. M-a amuzat mult să văd o geantă cu personaje din Reborn ca şi temă… dar, erau ORIBILE, zici că au fost desenate de mine beat sau ceva e genul, doar culorile şi numele erau ale personajelor, nu şi aspectul😄.

Tot acolo dar într-o sală un pic mai ridicată era şi sala de gaming unde se puteau juca diferite jocuri de fighting gen Naruto Shippuuden Ninja Storm 2, Mortal Kombat (ultimul), Street Fighter, şi unele pentru Wii. Se făceau şi turnee cică, eu am încercat doar să jo odată cu NSNS2. L-am ales pe Yondaime, şi oricum am fost făcut praf de o specie de pitic parcă ţigan şi cu coafură emo care cred ştia deja pederost jocul :)) Am înghiţit calm înfrângerea totală şi m-am dus mai departe.

La următorul etaj, sincer nu prea am înţeles ce era, văzusem lume adunată la o masă, în spate se proiecta un grup rock japonez, apoi unii desenau manga pe nişte foi mari, era un fel de concurs de desen parcă, şi în rest… nu prea ştiu ce se făcea acolo, am văzut că în afară de desene nu mi-a atras nimic ochiul, şi am zis „let’s go to the next level” :))

Mai sus, era standul mangashop unde se vindea manga… prea puţină, prea neinteresantă, şi mă mira cum de nu au adus seriile mai populare precum Naruto, Bleach etc. Era şi un loc unde să faci jocul ăla de dans cu săgeţi, nu ştiu cum se numeşte. Şi apoi intrarea în sala unde se difuza un anime a început, locul cel mai răcoros al acelei zile foarte călduroase. Şi unde mi pe urmă a vut loc şi competiţia de cosplay.

Apropo de cosplay, au fost cam puţine, dar totuşi destule cred, şi unele au fost chiar foarte reuşite. Cele ce mi-au plăcut mult au fost Kakashi( făcută de o fată însă, o Kakashoaică XD) Erza, o fată în roşu din XXX Holic cică, Sylvanas din WoW (ce a şi câştigat concursul), şi mai era una ce nu ţin minte din ce serie era, înaltă, elegantă păr scurt şi blond şi cu ochi albi (dacă cineva îşi aduce aminte de ea să-mi zică). Ce însă nu mi-a plăcut, e că doar 2 băieţi s-au încumetat să facă cosplay mi se pare, şi culmea, acelaşi personaj, L din Death Note care nu prea are nevoie de mare cosplay acolo. Se vede că băieţilorle e ruşine încă să facă cosplay în românia, sau nu ştiu… La acel concurs, m-a enervat destul şi prezentatorul, mi se părea fals, forţat, glume de 2 bani ce… nici nu ştiu, erau chiar glume? Ce erau alea? În fine, total neinspirat din punctul meu de vedere. Mai era unul cu părul lung ce tot a încercat să facă teatru(prost) dar nu prea i-a reuşit cred, şi apoi la urmă a decis să vorbească fără microfon că cică, aşa face mereu, şi cu asta? Ce folos dacă lumea nu te aude, şi chiar încercam să aud ce zice… Şi apoi… apoi nimic, adică, cam atât a fost ce ţine de Otaku pentru mine, şi asta anume e ceea ce m-a dezamăgit la început, adică mă aşteptam la ceva mai mult, mai mare, atât cantitate cât şi calitate. După cum era descris pe site aveam impresia că voi vedea mai multe, dar au fost destul de reduse spaţiul şi evenimentele de acolo. Oricum e un bine totuşi că aşa ceva continuă să se facă în România unde cultura manga şi anime e practic inexistentă oficial, poate doar anime că sunt unele canale unde se mai difuzează ceva. Plus că mai e şi mentalitatea aia ce asociază toate astea cu ceva pentru copiii mici, şi într-adevăr, am văzut că foarte mulţi, dacă nu majoritatea erau destul de mici. Şi chiar am avut o discuţie la temă cu unul din amicii lui Wargoth care a zis ceva de genul „aaa, ce, tu cu barbă şi te uiţi la desene?” şi desigur mi-au ieşit vreo 3 cozi înfocate (naruto reference here :P) dornice să-i explice domnului cât de mult greşeşte cu asemenea asocieri. Dar n-ai ce să-i faci, nu este educată lumea destul în România ca să facă diferenţe între desene şi anime/manga. Sper totuşi ca pe viitor situaţia să se schimbe, ca asemenea evenimente să continue şi să devină mai bune şi mai mari dacă posibil, după resursele pe care le au organizatorii desigur🙂

Un alt motiv important pentru care am venit totuşi, a fost pentru că un eveniment ca Otaku e ocazia perfectă pentru a te vedea cu multă lume cu aceeaşi pasiune în comun. Şi desigur şi cu membrii grupului meu de fansub şi manga scanlation Shinobi. Dar şi aici au fost unee dezamăgiri, în primul rând, am scris pe toţi „pereţii” cred, că vin: pe facebook, pe status la messenger, pe blog, pe chat-ul de pe site-ul shinobi şi de pe forumul shinobi, şi pe forumul Shinobi de asemenea la topicul dedicat… ŞI TOTUŞI au fost persoane destul de OARBE, care au „ignorat” adică orice mesaj, şi apoi au pretins că de ce nu i-am anunţat că vin. Cine a vrut să vină, a venit şi fără invitaţii speciale, se ştiu ei care.

Revenind, am reuşit să mă văd cu unele cunoştinţe mai vechi, dar am văzut şi lume nouă, după cum şi plănuisem. Ce însă nu mi-a plăcut, e faptul că a trebuit să mă împart pentru mai multe tabere, ba generaţia Shinobi mai veche (da, deja s-au creat generaţii după 3 ani de activitate) ba aia mai nouă ce au venit mai recent, ba cei din celelalte comunităţi cu care mă cunoşteam, şi am ajuns la un moment dat, să fiu prezent la bar la o bre cu unii, apoi să fug rapid în clădire să-i văd pe alţii ce abia veneau, apoi mă suna Cedik când ajungeau şi foştii membri –––pauză de suspan……………………. SANNINS😄 şi tot aşa. Aş fi vrut să fi stat cu toţi împreună, mai mult timp, să discutăm cu calm dar nu prea s-a putut, fiecare cu timpul său, fiecare cu direcţia sa şi aşa mai departe. Din membrii Shinobi am reuşit să mă văd cu Totzy, Kew, Yusuke, Wargoth, Tiesto, Sharingan şi vărul său Cristian, şi…. nu mai ţin minte. Apoi din alte comunităţi după cum am zis şi mai sus m-am văzut cu Cedik/Flaw de pe Animezup/Mangazup, Dawn, Irisim (Irina) (una din primii membri Shinobi, cea care a fondat Sannins şi actual membru pe Animeprime cu care am avut un război durat ani de zile :)) ), Grimmjow (Gabriel) (la fel unul din primii membri Shinobi, co-fondator Sannins şi actual membru pe Animeprime, la fel în războaie virtuale cu mine de ceva ani :)) ). Am putut discuta cu Irina fără să ne fiarbă sângele-n vine şi să explodăm unul faţă de altul, hahahaha glumesc desigur, mereu am fost de părereacă omul dacă vrea şi încearcă găseşte limbă comună unul cu altul😉 Pe listă aş mai avea mulţi ce-aş dori să cunosc în realitate, dar asta e. Şi cu ei a fel aş fi vrut să fi stat într-o încăpere mai calmă poate la un suc ceva (că tot le-am zis lui Cedik şi Irisim odată să le pun un suc, deşi ei au uitat deja :)) ) şi să discutăm. Răul de Grimmjow însă a fugit îndată, l-am lăsat că mă aştepta lumea la bar de unde venisem cu gândul că o să mai fie apoi dar nada, s-a dus în Hueco Mundo :)).Ah şi să nu uit că în final şi cu Reactive m-am văzut, am discutat un pic, am făcut şi poze şi na, cred că s-au cam calmat „reacţiile” aprinse de odată, poate deja nu mai merită acelaşi nickname😄. La urmă, aşteptând să treacă ploaia torenţială ce venise pe neprins de veste, am plecat cu Cedik, Dawn şi Irisim spre metro.

A fost oricum, o experienţă interesantă, cu plusurile şi minusurile sale, mi-a rămas o amintire plăcută, şi cel mai important pentru mine a fost că am cunoscut multă lume veche/nouă, cu care dacă va fi posibil voi ţine legătura. Mai jos las o galerie de fotografii ce am făcut în acea zi.

Otaku 2011

13 Răspunsuri to “Otaku Fest 2011 – Recenzia mea”

  1. hmm tind sa asociez otaku cu vreme ploioasa xD anul trecut am fost toti leoarca, anul acesta zici ca a plouat iar :-?…o fi de la prea mult j-rock de se aduna atatia nori de ploaie ?

    • Sau i-am adus eu? Căci cum am poposit în România am ieşti din avion cu tunete şi fulgere-n cap. Şi la Otaku după jumate de zi a fost la fel, soare de crapă pietrele şi apoi brusc ploaie torenţială😄

      • mi se pare mai plauzibila varianta cu j-rock-ul %_% that’s just background noise(an annoying one xD) aviz cei ce au fost la niji in toamna(stiu ei la ce ma refer)…anyway se pare ca prea multe nu am pierdut…as mi mers mai degraba sa ma intalnesc with the „gang” and stuff

  2. Păi, trebuia să vii, că şi eu mai mult pentru întâlniri am venit, dar asta e, s-a dus trenul Tu Tu!!😄

  3. kenshin Says:

    Nu ai venit deloc cu critici mai dure, e chiar realitatea :)) Eu am fost anul trecut la Otaku in ultima zi, iar aici m-am intalnit cu Roxana si Ionut si a fost destul de plictisitor, exceptie competitia cosplay, care a fost una chiar placuta si amuzanta. Am fost si la concursul AMV care a fost oribil, pana si concursurile de AMV de pe NM-A, unde unii aveau prezentari slabe erau cu mult mai bine fata de ceea ce am vazut la Otaku. Iar cand am fost eu, nu a plouat. :))

  4. cris_fast Says:

    Otaku Fest a fost destul de OK (in comparatie cu nijikon).Stiu ca la jumatea drumului dintre Otaku si metrou pe mine,Tiesto si un prieten de-al lui Yusuke ne-a prin acea rupere de nori. :))
    Poate vii si la anu’.😛

    PS:Nu cumva ai uitat pe cineva? :))

  5. Ma bucur ca ai venit si tu la otaku… poate nu a fost chiar ce te asteptai, dar macar avem un inceput si noi si sper ca te-ai distrat cat ai putut de mult. Cu toate ca asta a fost primul meu otaku in 2 ani pot sa spun ca a fost cam fail… si cris nu sunt de acord cu tine nijikon a avut mult mai multe decat otaku, dar fiecare cu parerea lui. Oricum a fost grozav deci a meritat cei 10 lei pentru intrare :d

  6. Super xDD Chiar mi-ar placea sa vin si eu la Otaku Fest… poate anul viitor😕 Sau poate cand iau permisul de conducere, ca sa nu fiu nevoit sa vin cu autobuzul🙂

  7. Si eu ma bucur ca am putut sa ne intalnim fata in fata si ca am purtat o conversatie placuta. Oricum Otaku de anul acesta mi s-a parut destul de slab, poate pentru ca eu am mai crescut si nu prea ma mai incadrez in piesaj sau poate ca pentru ca a fost chiar slab. Ma asteptam ca la cei 5 ani aniversari sa fie altceva.

    • O conversaţie plăcută deşi cam scurtă, poate vor mai fi altele pe viitor într-un ambient mai calm şi relaxat😉. Eu credeam ca atare că Otaku e mai mare ca şi eveniment decât Nijikon dar toţi mi-au zic contrarul, plus că la aniversarul celor 5 ani la fel am crezut că se vor face mai multe, ei, ce să-i faci, asta e🙂

  8. Cosmo, e pierdere de bani să vii din Vâlcea până în Bucureşti cu maşina😛. Valentin, aştept să faci un articol în care să convingi lumea să vină pe 22 iulie🙂

  9. Salut~
    Imi vinzi mie masca aia de Hollow??
    Sau o poti imprumuta..?
    Am nevoie de ea la Nijikon neaparat…^^
    Add n0_rul3s_007,discutam acolo ok xD?

Lasă un răspuns

