Banzai mangashop

Zilele astea am fost la mangashopul meu preferat să fac cumpărături şi am decis să-i fac nişte foto, pentru cine doreşte să vadă cum e aici un magazin dedicat pentru comics, manga şi anime. Acestea în Italia de obicei se numesc Fumetteria, de la cuvântul „fumetto” ce înseamnă comics în italiană. Magazinul unde mă duc eu de obicei se numeşte Banzai, şi din câte am văzut în el, se concentrează mai mult pe manga, anime şi merchandising bazat pe astea. Am zis mai sus şi comics fiindcă de obicei în aceste magazine se aduc şi comicsurile americane de la case ca Marvel, DC Comix, Dark Horse, etc, însă în acest nu ţin mine să fi văzut ceva din acest gen… oricum din 3-4 magazine de acest fel ce am văzut la Padova în toate cel mai mult spaţiu e dedicat seriilor manga.

E mult mai popular decât comicsurile americane sau italiene… sau care o mai fi pe acolo. Ce-mi place aici că majoritatea seriilor mai cunoscute şi populare se găsesc, şi sunt scoase mereu regular. De exemplu serii ca OP, Naruto, Bleach sunt mereu la 2-3 volume distanţă de ultimul volum din Japonia, adică destul de aproape. Însă seriile desigur sunt foarte multe, acum eu nu ştiu toate genurile şi seriile ca să pot spune, dar alegerea e mereu foarte vastă, se vând până şi manga Yaoi😄. Altceva ce-mi place aici, e faptul că seriile care au avut succes se re-editează într-un format mai mare. Am făcut nişte fotografii şi o să vedeţi acolo mai bine despre ce e vorba. Unele serii devin Gold, şi ediţia Gold a volumelor e mai mare ca volumele originale, şi uneori acestea pot fi şi versiuni revăzute cu corectări sau modificări dacă e nevoie. Dar cel mai mare format l-am văzut pentru volumele Berserk, am rămas singur uimit, sunt ca nişte cărţi mari şi groase. Se numeşte Maximum Edition, am pus în foto comparativ un volum Gold şi mâna mea, ca să vă daţi seama cât de mare e. Şi ce m-a uimit de asemenea, a fost preţul. Să vă explic de la început şi cu preţurile. Din ce am văzut volumele normale pentru Bleach, Naruto, şi toate celelalte cu acelaşi format costă acum 3.90 euro (zic acum căci un 2-3 ani în urmă costau 2.50). Volumele Gold costă 4.50. Volumele mai mari, sau de la serii mai speciale precum Veritas manhwa, sau Devil May Cry manga ce mi-am luat, costă 5.90. Iar versiunea Maximum pentru Berserk costă 7 euro volumul!!! Mi se pare foarte puţin văzând cât de mare e faţă de un volum simplu. Am făcut şi o comparaţie cu preţurile de pe site-ul Mangashop din România, şi mi se par mult mai convenabile, uneori acolo sunt aproape duble… or avea ei motivele lor însă oricum… cu acele preţuri în România cred că nu e aşa accesibil pentru toţi să-şi cumpere manga. Cine ştie italiana cred că i-ar conveni să le ia de aici.

Mai sus am vorbit de ediţii revăzute. Ştiu că sunt cazuri când şi casele de manga pot greşi unele chestii, ba de traducere, ba de calitate a desenului tipărit, nu greşesc doar grupurile de scanlation😄. Însă faptul pozitiv e că dacă cititorii observă asta şi depun plângeri, ei corectează. Ţin minte a fost pe un site de noutăţi anime/manga de aici o ştire precum că un volum din One Piece a avut multe erori de traducere şi s-au plâns mulţi. Şi casa ce-l editează aici Star Comics a re-editat capitolul, l-a corectat, şi a oferit posibilitatea doritorilor să-şi schimbe volumul greşit cu cel corect. Şi ţin minte că s-a întâmplat ceva curios, un prieten de-al meu, a insistat să-şi păstreze volumul greşit fiindcă „o să facă o grază de bani pe el apoi”😄. Adică după o anumită perioadă acel volum cu greşeli o să valoreze mult fiind ceva special… nu prea am înţeles de ce însă se pare că tot ce e „special” legat de o serie populară, chiar şi să fie un volum cu greşeli, se vinde🙂

De asemenea în acest magazin de exemplu îţi poţi face abonament sau cartelă de fidelitate, te abonezi la o anumită serie manga să-ţi fie pus mereu de o parte volumul seriei dorite, sau cu cartea de fielitate, plăteşti 5 euro să ţi-o faci, şi apoi ai 5-10% reduceri pe tot ce cumperi, plus alte posibilităţi. E oricum ceva ce oferă şi alte magazine de acest gen, acum fiecare cu variaţiile lor. Dar e util să le ai fiindcă de exemplu pentru cine urmăreşte serii lungi şi populare, se poate trezi uneori fără volum fiindcă au fost vândute toate. Eu chiar şi acum, nu pot găsi volumele 1-2 de la Bakuman, care de o lună lipsesc, sau Veritas 2-3 care la fel s-au terminat şi nu se ştie când se vor re-edita din nou.

Ca şi merchandising găseşti de toate, tricouri, statui, păpuşi, căni etc. Apoi găseşti de asemenea şi ediţiile DVD a anime-urilor licenţiate şi difuzate în Italia. Deşi nu doar cele difuzate, sunt şi unele care au fost scoase stric pe DVD. De obicei anime-urile sunt versiunile dublate ale anime-urilor dublate. Dar multe au şi opţiunea subtitrărilor, sau sunt versiunile fără cenzură a celor difuzate la TV care deseori pot avea anumite scene şi dialoguri cenzurate din cauza violenţei, limbajului etc. Deşi personal prefer desigur vocile originale japoneze, pot spune că şi italienii se descurcă foarte bine la dublat, şi poate sunt chiar cei mai buni dublatori după cei japonezi. Aşa că lor le e destul de comod bineînţeles să vadă un anime în limba lor şi nu neapărat în japoneză.

Ah şi încăceva ce mi-a plăcut acolo a fost peretele plin cu desene aduse de fani. Am întrebat de cine au fost făcute şiel a zis că de oricine vrea pur şi simplu. Cine face un desen şi e vizitator frecvent/fan al magazinului sau e prieten cu vânzătorul de acolo, aduce opera sa de artă, aşa a acoperit pereţii cu o mulţime de desene😀. Mi se pare ceva frumos.

În fine, vă las mai jos galeria de fotografii şi aştept părerile, impresiile şi întrebările voastre la temă🙂

Banzai Mangashop(Fumetteria)

32 Răspunsuri to “Banzai mangashop”

  1. Preturile de la mangashop-ul nostru sunt mult mai mari pentru ca sunt alte conditii si au mult mai multe cheltuieli de acoperit. Ceea ce e trist, pentru ca desi preturile sunt maricele, nici macar nu le iese si lor profit, sa stii ca macar e afacere de succes cu sanse sa se dezvolte pe viitor. Dar eh… Ma mai luasem de unu’ pe AnimePrime, ca se apucase sa vorbeasca aiurea pe tema asta (nu ca ar fi cazul tau).
    Problema e ca noi nu avem nici o retea de distributie, nu e nimic organizat pe tema asta. Una e sa le comanzi de pe Internet, sa astepti o gramada sa soseasca marfa si sa fie nevoie sa le trimiti la randul tau prin posta, si alta e sa ai un magazin cu sediu, cu marfa comandata tot din Italia, la preturi italiene.

    Cred ca e super tare sa locuiesti acolo. 7 euro pe un volum berserk maximum edition mi se pare pomana curata! mi s-ar parea un pret ok si pentru un volum normal, daramite unul de lux @.@ Deh, am auzit de multa vreme ca Italia are o comunitate Otaku mult mai dezvoltata.

    Ar fi frumos sa ajunga si Romania asa pe viitor. Dar lucrul asta nu se poate realiza daca otacii nu cumpara mai multe produse anime, sa se poata dezvolta industria. Iar otacii nu prea cumpara pentru ca produsele sunt prea scumpe si ei nu au bani. La randul lor, produsele sunt scumpe tocmai pentru ca nu prea se cumpara…. Si uite asa se creaza un cerc vicios din care e foarte greu de iesit.

    • Otacii nu prea cumpără pentru că majoritatea sunt puștani care nu-și dau banii de buzunar pe entertainment sau artă, când pot să o fure. Asta în opoziție cu mine, neotac, care sunt băiat finuț, rafinat aș putea spune, și susțin industria benzii românești cumpărând tâmpeniile pe care le scot anacronicii noștri.

      • Dacă eşti băiat finuţ şi rafinat, şi spui că susţii industria benzii româneşti, de ce spui că anacronicii „voştri” scot tâmpenii?😛

      • Că sunt un troll, d-aia.

        Evident, că nu sunt în nici cea mai mică măsură rafinat. Eu nu m-aș umezi la perspectiva scrierii unui tom despre spațiul continuu de către Sandu Florea. Mie îmi place All Stars Superman și Blankets…okai încep să devin frustrat.

        Le cumpăr benzile ăstora din două motive:
        ăla sincer și pe față și nobil, adică să ajut să prindă rădăcini u industrie

        și doi, ala la fel de sincer și de nobil, din punctul meu de vedere, dar nu la fel de vizibil, să văd ce naiba se face cu BDul la noi în țară și să țip la ei când o dau în bară. Din nefericire sunt cam singur. ceea ce îmi oferă zero greutate critică.

        Ok, e târziu și subiectul ăsta mă deprimă. Putem să vorbim despre Diablo 3 sau ceva? Despre alegeri din Moldova și cum au decurs?

      • LOL Zi-mi și mie pe unde iți faci tu veacul, ca sigur nu e taramul Gipsylandiei. Otacii nu cumpără pentru că majoritatea sunt puștani care nu au doi lei de un covrig sau puștani care lucrează full time să-și plătească căminu și haleala că părinții tocmai au fost puși pe șomaj.
        Aștia de la noi nu o dau în bară, cum spui tu. Faza cu ei e că habar n-au să țina un creion în mâna, să scrie un plot ca lumea. Am făcut liceul cu vreo doi din ăștia la care se intreba profa dacă să le dea licența și lor le apăreau bd-urile în reviste.

    • Ştiu de acel topic de pe AP, dar aş vrea să zic, că nu putem pretinde ca toţi să ştie exact cum funcţionează acest mecanism de a importa manga. Majoritatea, vor compara pur şi simplu preţurile şi vor ajunge la o concluzie simplă şi superficială „la noi e mai scump, la ăia e mai ieftin, la noi deci fură” Şi nu toţi au voinţa şi cunoştinţele să facă un pic de cercetări să afle ce şi de ce costă mai mult. Şi eu la fel nu am idee care-s detaliile, am presupus că importarea costă destul, dar nu ştiu cu exactitate motivul. În fine, acest ciclu vicios e aiurea, fiindcă, şi aşa în România cu salariile ce văd acolo lumea abia îşi permite strictul necesar, deci normal că n-o să le prea ardă să cheltuie pe chestii culturale, hobby şi distracţii(mă rog… aici cred că cheltuie oricum XD).
      Dar e o situaţie oricum tristă, fiindcă dacă nici nu se cumpără, şi nici preţurile nu scad… nimic nu se mişcă înainte.
      Mă întreb de ce nu se deschide nicio casă de editat şi publicat manga în română? Făcând totul pe loc nu ar ajuta să micşoreze costurile? Eu de-aş fi avut destui bani aş fi vrut să încerc asta în România, mai ales cum nu e nimic de acest gen încă.
      Oricum ca aşa ceva să vândă bine în România cred că e nevoie şi de o anumită educaţie şi mentalitate. Fiindcă atâta cât manga va fi considerat ceva de copii mici, şi anime = desene animate IAR pentru copii mici va fi greu ca adulţii şi persoanele mature să-şi dea un interes. Dar să nu crezi, şi aici sunt idioţi destui, chiar săptămâna trecută proprietarul Banzai îmi povestea cum încă mai sunt unii care intră şi întreabă ce naiba vinde el acolo, şi îi zicea că volumele manga sunt tipărite greşit fiindcă se citesc invers… O_O Însă nu crede că toţi cei care cumpără anime şi manga sunt neapărat otaku, cunosc colegi care îşi cumpără 2-3 serii dar în rest habar n-au de manga şi anime. Le citesc cum au citi nişte cărţi, sau o rivistă, nu neapărat trebuie să fie toţi fani super pasionaţi de manga/anime şi tot ce ţine de acest fenomen. Ceea ce consider că e un bine, fiindcă înseamnă că fenomenul deja a fost acceptat şi răspândit destul încât să nu mai fie nevoie de un apelativ ca „otaku” pentru a-i identifica pe fanii manga ca şi cum ar fi ceva rar şi particular.
      P.S. …ehm m-am întins prea mult LOL

      • Două cuvinte care vor salva cultura românească:
        Distribuție Digitală!

      • Au fost cateva tentative de acest gen, stiu ca s-au publicat in romana Berserk si Printesa Ai. Dar nu prea au avut succes…
        Nici macar Otaku Magazine nu se prea vinde la noi.
        De ce ar investi o editura atata timp cat oameni nu doresc sa cumpere?

  2. OTAKU HEAVEN!!!

  3. Italienii stau oart bine l capitolul anime/manga fata de italieni. Un exemplu ar fi la seria Air Gear, in japonia is parca 27 de volume iar in italia 25. Dar in U.S. au aparut doar pana la volumul 17 plus ca un volum american costa de la 8-9 dolari in sus iar cele italiene 3.90 euro

    • Da, mi-ai amintit ceva despre care trebuia să scriu şi am uitat. Că în multe cazuri italienii o iau înaintea englezilor când vine vorba de licenţiat şi publicat vreo serie. Exemplele mai recente şi cunoscute sunt Psyren, care în italia din octombrie a început să se vândă, şi în fiecare lună ieseun volum nou, acum a ajuns deja la volumul 3(eu mi le-am luat pe toate), iar în America am înţeles că abia în ianuarie vor începe cu Psyren. De asemenea se publică şi serii manhwa ca Veritas, de care eu nici nu ştiam că este deja în italiană, au ieşit deja primele 6 volume din cele 10 totale, iar în america încă nu am auzit dacă s-a scos, sau dacă se va publica în engleză. Oricum volumele Veritas sunt foarte mişto, arată mult mai bine decât credeam, mai ales paginile color. Şi de asemenea am văzut acolo cum de exemplu majoritatea numelor originale a personajelor sunt greşite sau modificate în versiunea grupului de scanlation Helz0ne care a făcut Veritas în engleză. Pentru Shinobi voi adopta traducerile oficiale din aceste volume.

  4. Nu am scanner bun, şi apoi nu as putea s-o fac bine ca e prea compact volumul. Sunt bune si alea de la helz0ne, îmi e de ajuns să fac o traducere bună😛

  5. Roxana-chan Says:

    Absolut genial! Grozav mangashop ! 8->

  6. Engineered, nu toţi au încă internet, şi eu personal aş prefera să am volumele de hârtie în mână. Una e când ai ceva material, şi alta e când ai doar nişte date în pc. Nu că nu aş vrea şi distribuţia digitală să fie, dar nu ca şi sursă unică.

    • Evident că nu ca sursă unică, dar știi ce nașpa e să stai în creierul munților într-un oraș de câcat din România și să te mănânce din când în când că ți-ar plăcea să citești ultima bandă a lui Burns? Iar în momentul în care noi avem un sistem de transporturi fictiv, unul de livrări mai mult decât ineficient, cam Internetul este singura soluție.

    • E destul de enervant și mai mult decât subiectiv argumentul materialității, cel puțin așa cum îl pun unii. Dacă stai și îmi spui că: vezi domne, tu de fapt închiriezi alea și dacă vrea domnul Amazon, poate să îți șteargă când vrea mușchiul lui cartea pe care nu ai terminat-o din Kindle, atunci e altă treabă și sunt perfect de acord cu tine. Trebuie un pic refăcuți termenii ăștia, dar nu am auzi prea mulți oameni să se plângă de alte instanțe ale sistemului(sau mă rog, de alte sisteme).

      • Fii sigur că momentan netul nu e aşa răspândit precum crezi, chiar eu aici cu greu pot avea un net bun, preţuri de rahat, infrastructuri vechi, care nu prea se înnoiesc, etc. În fine, chiar şi să fie internetul acasă la toţi, pentru mine lucrurile materiale au valoarea lor specifică. Nu vreaă să schimb un volum de hârtie, un desen, o carte, un dvd cu un film sau joc doar pe DATE DIGITALE, e o prostie, din simplul motiv că datele nu pot dura veşnic şi e foarte uşor să le pierzi, iar plăcerea de a răsfoi ceva în linişte fără necesitatea unui monitor sau dispozitiv electronic e unică😛

      • În România infrastuctura digitală e mult mai bine dezvoltată decât oricare alta. De la început am spus că asta este o soluție pentru țara asta și poate celelalte post-comuniste în care nu ai acces la benzi dacă tot suntem la capitolul ăsta(când vine vorba de muzică și jocuri mai sunt câteva aspecte care merită discutate, dar n-am chef), iar ca să fie aduse din afară, intervin niște probleme, de transport, de logistică etc. care ar fi rezolvate foarte ușor prin accesul online la ele. Nu văd cum poți spera să poți vinde bandă desenată când publicul nu a avut niciodată acces la una decentă(cred că au avut două numere dintr-o bandă postcomunistă care au fost ok) și chiar cea internă care se face acum ajung greu și cu niște costuri adăugate care nu se merită absolut deloc. În același timp, nu văd cum te aștepți să vinzi manga, când nu ai un public educat să dea plătească pentru așa ceva.
        Soluția asta și în SUA, că acolo am studiat fenomenul, se vrea a fi folosită pentru a aduce demografic nou, în niciun caz pentru a înlocui cele cumpărate de clienții clasici.
        Ca să rezum că nu știu cât de coerent sunt acum, în contextul în care ai o țară care se cam zbate din punct de vedere financiar, distribuția digitală este una dintre cele mai economice și accesibile soluții.

        Cu privire la plăcerea răsofirii…e discutabil. În primul rând că la modul cum pui problema, afirmi că tot ceea ce am citit eu printr-un mijloc digital este invalid. Că nu a fost nicăieri cazul unor trăiri adevărate, că nu am reușit să receptez mesajul.

  7. Vreau sa va aduc aminte ca la noi n tara s-au publicat niste volume manga Warcraft, care erau in format manga. Arta era superba, bine, ca observai si niste influente de la americani,d ar era mai mult manga. Pretul era de vreo 12 lei pe volum,d aca tin bine minte (va rog sa am iertati daca gresesc) si s-au vandut toate. Concluzia mea personala? Exista fani si sunt dispusi sa cheltuie pe asa ceva. Insa problema este ca editurile de la noi din tara nu prea au curajul sa investeasca in Manga pentru ca le este firca sa nu piarda bani. desi,s a fim seriosi, in Japonia majoritatea volumelor se imprima pe foaie de calitate proasta, deci daca procedam la fel, nu ar fi prea scump costul unui volum… Dar ganditi-va ca probabil nici nu stiu pe ce sa se axeze sa isi vanda marfa si sa treaca bine. Poate ar trebui sa scriem o scrisoare celor de la TVR sa mai continue sa promoveze curentul anime si vom avea sanse ca manga sa creasca in ochii marilor edituri din tara si atunci vom avea si noi preturi ca in Italia, sau si mai mici.

  8. Roxana-chan Says:

    Pai… m-a impresionat. Pe aici nu vezi asa ceva si…😀

  9. Of, ce să fie discutabil engineered? Chiar e atât de greu să înţelegi? Eu nu am zis că informaţiile sunt diferite, dacă o să citeşti un manga online, şi unul de hârtie, tot aceleaşi informaţii vor fi, însă care se va păstra mai mult din ele cu timpul? Care vei şti că o găseşti mereu acolo pe un raft al librăriei tale? Care din ele nu-ţi va provoca stressul şi durerea de ochi ce-ţi poate provoca un monitor? Şi nu în ultimul rând are şi o valoare afectivă de ceva ce-ţi aparţine. Dacă nu vrei să înţelegi asta n-am ce-ţi face, se pare că pentru tine totul e trecător şi că eşti un pc care memorizează orice informaţie fără să o piardă cu timpul. Ei bine eu nu sunt aşa, eu sunt mai simplu, eu sunt uituc, şi îmi place să revin cu timpul la cartea mea preferată, la jocul meu preferat, la volumul manga al seriilor mele preferate să le revăd, să-mi reamintesc ceea ce odată mi-a plăcut. Online nu odată mi s-a întâmplat să pierd informaţiile dorite, un exemplu bun ar fi chiar onemanga, un site unde ani de zile credeau toţi că găsesc gratis tot ce le trebuie, până a dispărut tot fără urmă şi mă întrebau nu unul, ca disperaţii, de unde să citească aia şi aia. La fel poate fi şi în multe alte cazuri, nu am încredere în distribuţia digitală şi nu-mi place, o accept doar ca o soluţie alternativă, în pas cu timpurle de a distribui ceva. Nimic mai mult.

    • P.S. Nu despre asta aş vrea să discut aici, poţi scrie la tine un articol despre distribuţia digitală cu toate aspectele sale şi de ce o promovezi.

      • Ai foarte amre dreptate, ador sa tin un volum de manga in mana, sa ii miros paginile (stiu ca e ciudat, dar multi cititori apreciaza mirosul de tipar), sa pot sa ma holbez la un desen reusit cat vreau fara sa ma chinuie albul acela stresant de la monitor, sa citesc coloana autorului (care uneori lipseste pentru ca traducatorul nu a dorit sa o traduca, sau manga a fost scanat din publicatia in care apare, unde pe acele coloane apare reclama). Si sa nu uitam ca exista pagini care nu sunt scanate niciodata dar in volum exista, pentru fani. Daca iti place cu adevarat un manga sau un mangak, si detarliile acestea conteaza.

  10. Ținând cont de toate astea, mi se pare ciudat că activezi în shinobi. Chiar, de ce o faci dacă ai impresia că e așa de mare diferența între a citi ceva fizic și a-l citi pe monitor? Nu face grupul un deserviciu cititorilor oferindu-le un produs atât de diferit și vădit inferior celui original?

    • Lool, engineered, vorbesti serios sau ma iei la misto acum?? Ai uitat „micul” particular ca in romania nu toti stiu la perfectie limbile engleza sau japoneza ca sa poate citi ceva original. Si apoi oare in romania exista volumele manga traduse in romana a tuturor seriilor ce facem? Nu cred, si cum in mod oficial nimeni nu se ocupa eu vrea sa dau posibiliatea fanilor sa citeasca si ei in limba romana ceva ce de nu ar trebui sa-si cumpere(sau sa descarce) in engleza sau mai rau, in japoneza.
      Undeva mai sus am scris, ca daca as fi avut banii si resursele as fi vrut sa incerc sa deschid o casa de publicat manga. Ceea ce fac, nu sustine in niciun mod distributia digitala, e doar o alternativa pentru ceva ce in romania nu avem in mod oficial pur si simplu. Eu aici nu degeaba imi cumpar volumele originale din Psyren, Veritas, Naruto, Bleach, One Piece, Devil May Cry, Bakuman, Bloody Monday chiar si daca le am citit deja online😉

  11. […] ard toate copiile solide ale lucrărilor voastre preferate, așa cum pare să fi înțeles domnul kyubival. Departe de mine acest gând. Vreau pur și simplu să existe și opțiunea […]

  12. O sa existe si la noi in Rromania astfel de magazine in curand.Trebuie sa asteptam doar…in 7 ani,vom putea si noi sa ne achizitionam manga in lb.romana si diverse produse care tine de acest fenomen.
    Insa pentru asta trebuie sa facem ceva,nu sa stam cu mainile in san,sa ne dam viteji si cunoscatori in ale anime si manga,pe net,aici unde nu vor conta prea mult aceste fapte,trebuie sa dam dovada de maturitate si sa ne luam inima in dinti si sa facem ceva.Poate la inceput nu vor exista profituri dar asta se poate schimba cu timpu’.Trebuie sa existe si pionieri…

  13. Mă faci să salivez aici. Am văzut mai demult o poză cu Shintaro Kago unde avea o bibliotecă uriașă plină cu manga in spate. Mmmm… I want

Lasă un răspuns

