La vot

Pe 28 noiembrie au fost alegerile parlamentare anticipate în Republica Moldova. Alegeri la care am decis şi eu să particip văzând că pentru prima oară s-a organizat şi la Padova, oraşul mai apropiat de mine, secţie de votare. Pentru mine asta a fost şi prima oară când mă duc să votez, fiindcă până acum se făceau tocmai la Bologna une nu aveam nici timp şi nici posibilitate să ajung. Mi-a plăcut să văd că a fost foarte multă lume la vot, rândul era foarte lung şi toţi veneau deşi afară era foarte frig, un timp urât, cu vânt puternic şi ploaie.

Însă entuziasmul iniţial ce mă cuprinsese fu înlocuit rapid cu realitatea organizării tipice moldoveneşti… Îmi spuneţi şi voi cum s-au putut gândi organizatorii, că într-un oraş ca Padova, considerat oraşul cu cea mai mare concentraţie de moldoveni din Italia, va fi de ajuns doar o secţie de votare, şi plus la asta cu doar 3 cabinete?😦 Asta a adus la o mare imbulzeală. Lumea se grăbea, toţi aveau ba muncă, ba alte treburi şi când vedea că rândul se mişca cu viteză de milimetri pe minut, plecau enervaţi şi dezamăgiţi. Nu toţi au fost dispuşi să aştepte 2 ore în rând şi în frig pentru a urca 20 de metri la secţia de votare. Ca să nu mai vorbim apoi de cum toţi se împingeau, atunci cred c-am înţeles mai bine cum se simte chibritul de la fundul cutiei de chibrite😄. Şi desigur, toate astea provocau reacţiile negative a oamenilor, unii începeau să se certe, să strige unul la altul, doreau să facă ordine în ceva ce ordine de la bun început nu a avut. Aoi descărcau vin unul pe altul, şi la mine a ţipat o doamnă, că cica, doamne ce bleandă i-am dat…(mă rog, fiind şi doamna ceva gen 3 metri pe 4 nu cred că era greu să primească blenduieli, şi nu doar de la mine) însă i-am zic că pot începe jocul telefonului stricat să transmit asta celor din spatele meu… era inutil să cauţi vinovaţi în acel caz, pur şi simplu toţi o luau razna şi împingeau. La un moment dat, când alţii se certau mai tare, pe mine mă umfla râsul şi începeam să cânt cântece de veselie împreună cu unii prieteni cu care eram împreună, ca să mai dezmorţim atmosfera😄. Mă amuza de asemnea să aud iar dialectul nostru tipic unde ba unul ba altul striga pe acolo „uăăi!!! şi faşi ăi!!” „nu împinji blia!!” „hadi uăi staţi cuminţ” sau clasicul „uăi nu ma înerva!!”. Mai erau şi unii care profitau de situaţie şi-i auzeam „şini puni mâna la mini pi cur!!!” sau „nu m-a lapaiţi vă rog” (adică nu mă atingeţi în zonele care nu trebuie XD). Era apoi un domn care se simţea aşa mai „civilizat” şi dorea să facă ordine în toţi să-i oprească, se certa cu toţi că de ce se împing şi nu ştiu ce, însă mai mult enerva lumea cu ţipetele sale şi tentativele de ordine forţată, la un moment dat credeam c-o să-l văd cu vreo 10 umbrele înfipte în el, îi auzeam pe cei din jur cum îi ziceau uneori „hai taşi odată că ai zaibit norodu” (adică ai înebunit lumea XD). Apoi brusc s-a stins lumina când eram la mijlocul scărilor pe câteva minute. Şi unul m-a amuzat teribil când a zis „acasî blia ni stângeţi lumina, şî aişi în italia iar la fel” hahahahhahahah. Deşi a fost un drum lung de 2 ore… eu pe de o parte, m-am distrat cu prietenii în acea mulţime. Vorbind despre vot însă… deja rezultatele sunt definite cred la 99% au câştigat iar comuniştii, sau mai bine zis, au fost cei mai votaţi, din motive pentru mine inexplicabile şi de neînţeles. Nimeni, şi repte NIMENI din toţi cei pe care-i cunosc nu mi-a zis că va vota comuniştii, au zis fiecare diferite partide, dar niciunul n-a zis că va vota comuniştii… şi ei tot continuă să fie cei mai votaţi. Pentru mine explicaţiile sunt astea 1) voturile au fost falsificate, auvotat iar şi morţii, şi câinii, şi porcii 2) voturile au fost cumpărate, de istorii cu babe ce ziceau că vor vota pentru oricine dacă îi dă un 60 de lei, am auzit destule… babe idioate 3) Ambele precedente 4) Moldovenii în raport de 40% din cei cu capacitate de vot sunt proşti ca noaptea şi nu ştiu ce-i cu viaţa lor dacă aleg de 4 ori consecutiv aceeaşi idioţi care îşi bat joc de acea ţară. Îmi pare foarte rău, mai ales că ştiu cât de mult munceşte lumea pe la noi şi cât se chinuie, dar în aşa condiţii degrabă nu se mai întoarce nimeni acasă. Unica speranţă ar fi ca partidele alinţei AIE să facă un front compact şi comun împotriva comuniştilor, doar aşa vor avea majoritatea suficientă şi pentru a guverna şi pentru a alege un preşedinte… însă ceva îmi spune că 3 partide nu se vor înţelege chiar la perfecţie în orice situaţie… Sper din tot sufletul să mă greşesc.

Mai jos vă las un link cu câteva fotografii ce am făcut acolo.

Votare2010

Şi de asemenea un video amuzant de la Planeta Moldova😀

6 Răspunsuri to “La vot”

  1. Nykw_Raizen Says:

    Valentine, numâi puni mâna la lumi pi cur!!! =)))

  2. Nu ştiu dacă ai dreptate de comunişti şi nu cred că problema e anume într-un grup de persoane, care au fost născuţi cu misiunea de a propăvădui răul în lume. Sunt sigur că nu se va schimba nimic oricum. O prietenă de-a mea e comunistă şi îmi place când încearcă să-mi demonstreze punctul său de vedere chiar şi când îi spun că nu prea mă interesează subiectul. Cred că statutul de hoţ şi mafiot vine odată cu postul înalt, deci cine nu ar câştiga tot un bastard va fi (sau va deveni). De asta i-am spus lumii că taie frunză la câini votând, însă nimeni nu mă ascultă şi toţi visează. Mă rog, treaba lor.
    P.s. Bravo acelor domni care apucau doamne de cur, mi-a plăcut partea asta a istoriei cel mai mult.

  3. Saracu Valentin cat ai patimit acolo sa te duci sa-i votezi pe democrati in toata imbulzeala aia(si printre toate fetele alea =)))ma gandesc) si toate astea ca mai apoi sa afle ca tot comunistii(sau javrele alea sovietice cum le zice tata:)))au castigat cu o majoritate de 99,99% din voturi
    Si totusi chiar ar fi frumos ca Moldova sa scape odata de coministi si sa se uneasca din nou cu Romania:((

  4. ce inseamna „blia”?
    Also, funny post, am ras, desi banuiesc ca pentru tine e ceva mai serios subiectul😀

    • 😀 „blia” sau „blea” gasesti in DEX-ul moldo-roman de la muligambia ce inseamna😄 http://www.muligambia.com/dictionar-moldo-roman
      Insa in afara de acel sens, pot spune ca vine de la cuvantul rusesc „bleadi” ce ar insemna catea, si des mai are si sens de curva. Dar in dialectul de la noi a devenit asa de folosit ca pare deja o conjunctie, un cuvant de legatura folosit la tot pasul de cine vrea sa se arata tare si dur si smecher :)) Poti auzi des expresii ca „Şi vrei blea? dă-te blea la o parte, hai blea cu mine” =))
      Desigur, nu e considerată asta o vorbire frumoasă, şi nu o încurajez, dar mă amuză prea mult😄
      E serios dar nu stau să-mi rup inima din piept acum… mi-am făcut datoria, deşi rezultatele m-au dezamăgit. Tot cei din ţară o să aibă mai mult de suferit.

Lasă un răspuns

