Ce vă face umani?

Un prieten (Avaddon) mi-a propus această temă, şi am zis, să vedem ce zice lumea, ce crede fiecare. Răspundeţi la această întrebare: CE VĂ FACE UMANI?

Ei bine, am decis să răspund şi eu la această întrebare. Desigur, va fi un răspuns personal, doar părerea mea, cu care puteţi fi de acord sau nu.

Am citit un pic de comentarii şi mă miră faptul că toţi subestimaţi faptul de a fi uman. Mereu puneţi ceva negativ ca şi răspuns, adică credeţi că lucrurile negative gen prostia, slăbiciunile personale, vă fac umani. Cred că aţi încurcat întrebarea mea cu una de tipul „ce vă face imperfecţi”😛 Oricum, asta e o întrebare, destul de delicată, şi vagă aş zice, fiindcă ar trebui de stabilit nişte baze, un punct de riferiment al discuţiei, să fie mai uşor de înţeles când răspunzi la ce fel de umanitate te referi. O să încerc să fac asta.

Din punct de vedere biologic, e uşor de răspuns. Umani ne fac toate trăsăturile noastre de Homo Sapiens. Mersul erect, folosirea mâinii pentru a crea obiecte utile nouă şi capacitatea de a crea ceva. Inteligenţa, vorbirea şi tot ce derivă de la asta. E destul de simplu, nu cred că mai există vreo specie în natura noastră capabilă de aşa ceva, asta ne face umani biologic vorbind.

Dacă să luăm alte aspecte însă, sociale, morale, etice, psihologice, comportamentale, devine destul de complex de răspuns la această întrebare, şi desigur destul de personal pentru fiecare, căci ţine în cele din urmă de viziunea fiecăruia despre viaţa sa şi ceea ce-l înconjoară.

Eu cred, că omul în sine are 2 trăsături principale, unul instinctiv, animal şi altul raţional, afectiv.

Să fii uman pentru mine înseamnă să fii „om cu omenie” cum zic eu, să ai o serie de trăsături raţionale şi afective care să predomine instinctul animal al fiecăruia.

Când eşti egoist şi vrei ceva doar pentru tine, înseamnă că te laşi dus de instinctul animal, unde contează doar ceea ce ai tu, când însă ai puterea şi dorinţa să împarţi ceea ce ai cu cineva, atunci eşti uman, fiindcă animalele nu ar face asta niciodată.

Când îl baţi, îl înjuri, îl omori pe cineva, sau foloseşti oricum violenţa împotriva cuiva, eşti un animal, fiindcă doar ele se luptă unele cu altele fie pentru teritoriu, fie pentru sex, fie pentru hrană etc, când însă poţi ajuta pe cineva fără interes, poţi susţine cu o vorbă bună pe cineva, când ajuţi omul la nevoie, atunci te demonstrezi uman, şi din nou, faci ceva ce doar noi oamenii suntem capabili să facem în natură.

Toate defectele şi slăbiciunile noastre, nu ne fac mai umani, dimpotrivă, ne fac mai apropiaţi de animale, cu unica diferenţă că noi cel puţin suntem fiinţe conştiente de existenţa noastră, ne putem da seama când greşim şi de ce, şi asta din nou e o capacitate ce doar noi oamenii avem şi care ne ajută să trecem graniţa dintre animal şi om. Ne poate ajuta să devenim mai umani, mai buni. Deci vă doresc tuturor, să fiţi cât mai umani posibil😛

Apoi, nu ştiu ce alte aspecte s-ar mai putea lua în considerare, sau la ce anume a vrut să se refere Avaddon cu această întrebare, aştept şi răspunsul tău Avaddon😉

10 Răspunsuri to “Ce vă face umani?”

  1. Da si eu voi lasa un comment mai la finalul discutiilor ce vor urma pe baza acestui subiect,imi cer anticipat scuze pentru ca nu voi folosi diacritice sau ca voi mai scrie gresit unele cuvinte.Tin sa ii multumesc si lui Val pentru ca a postat aceasta tema pe blogul lui personal,eu fiind mult prea lenes sa imi fac singur asa ceva.In rest abia astept sa „discutam”,am folosit ghilimele pentru ca nu vom dezbate acest subiect fata in fata>RESPECT<!

  2. ualeu, stai sa scot ceva intelegent….:))nuj exact in ce context te-ai referit, anyway iti spun ce inseamna pentru mine sa fii „uman” (suna ca dracu dah nah fie): sa iubesti neconditionat, sa fii tu insuti, sa plangi, sa razi, sa indraznesti sa fii tu fara sa-ti frica de nimic, sa ramai la fel fara sa te lasi influentat, dar in acelasi timp sa nu ti-o iei cap ci sa respecti si pe cei din jur….cam atat…daca imi mai iese ceva intelegent revin:))

  3. Nykw_Raizen Says:

    Ura, locamia, coruptia.

  4. Prostia este singurul lucru care ne face umani.

  5. Noi suntem umani ca specie, avem trasaturile caracteristice rasei umane cum ar fi: sentimentul, modul de viata, creatiile noastre ca rasa si nu in ultimul rand omul se deosebeste de alte fiinte prin inteligenta lui cu care este inzestrat. Buna intrebarea asta😀.

  6. ce ne face umani? asta e o intrebare grea,dar nu fara raspunsuri.
    probabil e capacitatea de a decide daca sa faci rau, bine sau nimik si aici ma refer la constiinta activa, la capacitatea de a gandi si apoi crea acel lucru. daca nu neam fi adapta la situatiile cu care ne intalnim zi de zi nu am fi „evoluat tehnologic” atat de mult si atat de repede; si am reusit asta doar datorita…lucrului care ne face sa fim unici si deosebiti deocamdata.

  7. Ce ne face umani? …
    Cred ca a fi uman tine cont de ratiune,capacitatea de a gandi si sentimente.
    Unii oameni nu pot fi sensibilizati nici de moarte pe cand o pisica cand are pui ii apara, deci cum sa spun e umana =)) ce ciudat suna …
    deja am spus cateva prostii😐

  8. AlexItsachi Says:

    Grea intrebare.
    Aici tine totul de persoana si caracter.
    Eu consider ca ceea ce ma face pe mine uman sunt slabiciunile pe care le am.

  9. Ok…Deci sa ma gandesc.De la bun inceput am pus aceasta intrebare pentru ca eu insumi imi pun adesea gandul si ma intreb :”Ce dracu’ ne face umani ?”…In cele din urma nu ajung la un raspuns concret si numai la idei preconcepute ce tind spre o minte mult prea deranjata adanc infundata si plina de intrebari fara de sens dar cel mai important fara de raspuns evident real si palpabil care sa ma satisfaca.Unii dintre voi si-au enumerat defectele,daca voi aveti impresia ca un defect sau o calitate buna te face uman…atunci mintea mea primeste noi intrebari si mai lipsite de sens ca cele de pana acum.AlexItsachi faptul ca ai slabiciuni si mai si mentionezi asta nu te face decat …SLAB,nu uman,pe urma Johnny sunt de acord cu ce ai zis tu dar nu am intrebat ce ne face umani in sensul de a primi raspunsuri”mergem biped suntem ca si rasa homo sapiens sapiens” sau evolutia umana.Nu intrebarea mea a fost ceea ce ne face cu adevarat umani ce ne deosebeste de tot ce inconjoara ceea ce ne face unici pentru ca pana la urma suntem singura specie cunoscuta universului ca forma de viata,in cazul nostru suntem o forma de viata umana.Suntem singurii de pe acest pamant si avem puterea de ne stapanii viata si de a lua decizii juste si drepte avem controlul asupra noastra,cel putin unii dintre noi.Poate ca nu mi-am exprimat bine intrebarea dar am citit putinele comentarii de aici si o indarjire ma face sa nu ma pot abtine din nefirescul gest de a comenta ceva la adresa fiecaruia…Da stiu ce aveti de gand sa imi ziceti:”Nu ai nici un drept,cine esti tu sa te iei de gandurile noastre,nici macar nu e blogul tau,bla bla bla.Ei bine ca sa va informez nicioadata nu mi-a pasat ce zic altii si daca am sau nu voie sa fac ceva,toata viata am facut ce am vrut si nu am tinut cont de nimeni si de nimic si la fel voi face in continuare.Nu va cer sa imi intelegi punctul de vedere tot ce va zic este ca daca nu va convine ceva la ce am de zis aici si la ceea ca voi mai scrie intr-un viitor apropiat este urmatorul fapt:Nu imi pasa .Asta sunt eu si orice as zice nu imi pasa de voi.Ok am cam deviat un pic sa revenim.Un nene mai sus BiteME a zis ca prostia ne face umani,ei bine omule am vesti noi pentru tine sau „news flash” cum ar zice unii,prostia nu ne face mai umani,mai umili,mai amabili,ci ne face doar prosti,deci daca asta e parerea ta stralucita la o intrebare cat de cat complexa,ai facut acest post din plictiseala si nu vreau sa fiu rau dar te caracterizeaza,daca tu crezi ca prostia ce face uman,”prietene” esti prost de bubui,si nu am avut intentia sa te jignesc.Asirensong a avut un raspuns cat de cat palpabil si daca ar fi luat mai in serios acest subiect sunt sigur ca ar fi scos din mintea lui/ei ceva mai bun si mai aproape de adevar.Care o fi adevarul sincer nici cand voi fi pamant nu cred ca il voi afla.Dar nu am nevoie sa aflu exact parerea unei fiinte superioare,mie imi este de ajuns ce cred eu si ce am experimentat eu prin propia persoana.Este destul ce vad eu si ce fac incat sa imi dau seama ce ma face uman si cum trebuie sa fiu.Daca la alte comentarii nu am avut nimic de zis inseamna ca nici macar nu sunt de credinta ca ar trebuie sa fie bagate in seama.Despre ce ma face uman nu stiu decat faptul prin mine insumi deci nu pot zice ca va condamn daca aveti alte pareri atat timp cat nu veniti cu o chestie gen „Idiotenia ne face umani”.Ok am sa zic in cele ce urmeaza ce cred eu he he Val.Mereu am trait viata la maxim si am facut tot ce mi-a trecut prin cap,am fost si sunt o persoana „carpe diem”,am iubit,am urat,am mintit,iubesc,urasc si mint in continuare,orice am face oamenii mint si daca cineva zice ca nu minte ei bine este un ipocrit de prima clasa si un mincinos mai mare decat multi altii dintre noi.Ce ma face pe uman este faptul ca vreau sa fac ceva bun in viata pentru mine si pentru cei dragi mie,vreau sa ajut pe fiecare in parte,vreau sa fac lumea asta un loc mai bun(aici am o judecata de copil de 7 ani),dar asta vreau,vreau sa … vreau sa tac si sa zic singurl fapt care cred eu ca ma face uman,faptul ca pot iubi si ma pot sacrifica oricand pentru persoana iubita,pot iubi neconditionat si ma pot pune mereu ultimul gandidu-ma la binele altora inainte ,sunt un visator,un copil,un om cu probleme la cap si scame in sange(hahahahahaha).Sacrificiul ultim faptul de te putea lasa pe tine la urma si de a face tot ce poti ca cei din jurul tau sa fie bine si fericiti si sa nu ai regrete ca nu te-ai pus niciodata pe primul loc,sa poti sa daruiesti totul,lacrimi,suspine,durere,ura,haos,iubire,patima,pasiune,dorinta,extaz si agonie multe altele.Asta este ideea mea de baza la ce ma face uman faptul si ideea de „sacrifice”.Poate veti considera o tampenie sau mai rau unii ma veti considera si sunt sigur de asta :”prost” sau mai stiu eu,cum ziceam si mai sus asta este ce cred si o sustin nu imi pasa ce ziceti voi despre mine sau despre parerea mea,iar daca mai aveti ceva de zis la subiect va ascult…ma retrag in umbra si opresc tampeniile ce imi ies pe gura aici in cazul asta prin degete ca doar nu tastez cu limba…Amor e morte!

  10. „Ce ma face pe uman este faptul ca vreau sa fac ceva bun in viata pentru mine si pentru cei dragi mie,vreau sa ajut pe fiecare in parte,vreau sa fac lumea asta un loc mai bun(aici am o judecata de copil de 7 ani),dar asta vreau,vreau sa … vreau sa tac si sa zic singurl fapt care cred eu ca ma face uman,faptul ca pot iubi si ma pot sacrifica oricand pentru persoana iubita,pot iubi neconditionat si ma pot pune mereu ultimul gandidu-ma la binele altora inainte ,sunt un visator,un copil,un om cu probleme la cap si scame in sange”- Avaddon
    Imi cer scuze de la inceput dar nu ma pot abtine -„vreau sa tac si sa zic” – ce-i asta (poate o metafora?)
    Cred ca judecata ta , ca a unui copil de 7 ani este minunata si pura-sa o pastrezi!
    Majoritatea celor care au comentat subestimeaza animalele – si ele creaza, si ele iubesc in felul lor , si ele se sacrifica pentru puii lor , cred ca si ele au sentimente, imi este mult mai frica de un om decat de cel mai fioros caine turbat (poate nu intelegeti asta, dar nu pot explica). Incercati sa definiti umanitatea prin diferentierea de animale.”uman” este un termen superficial, cu mai multe intelesuri.Lasand la o parte sensul legat de alcatuirea biologica a omului, uman inseamna punctul de vedere al fiecaruia de a vedea oamenii, de a se vedea pe sine insusi – ce ne face oameni?.
    Din punctul meu de vedere oameni sunt umani prin doua aspecte: pozitiv – oameni au credinta (nu conteza daca in D-zeu sau altceva), construiesc relatii bazate pe o mare diversitate de emotii, mult mai stranse decat a oricarei vietate, de lunga durata-iubire, ura, respect etc. si prin faptul ca au o curiozitate nestavilita si unul negativ. Aspectul negativ este , bineinteles, nevoia omului de a-si impune stapanirea prin crime si alte emotii negative (tradare, viclenie, egoism, invidie).
    Si cel mai important ,omul distruge ceea ce stapaneste, nu este capabil sa traiasca in armonie. …… da ma simt de parca sunt extraterestru si cercetez umanitatea … si aceasta e cam naspa.

Lasă un răspuns

