Dumnezeu(care nu e, şi nici nu a fost)!

În sfârşit, am găsit un pic de timp liber, să mai scriu aici ceva, să continui ceea ce am început cu postul precedent. Mai jos, am încercat să fac o introducere referitor la dumnezeu şi originile sale. Am vrut să explic într-un mod logic cum s-a ajuns la credinţa într-un singur dumnezeu şi care sunt motivele şi consecinţele principale ale acesteia. De asemenea v-am dat un link către un film, anume Zeitgeist The Movie. Sper că l-aţi văzut cu toţii.

Acum, să ajung unde am vrut mai tare. Eu, nu urăsc în sine religia şi conceptul unui Dumnezeu atât de mult, cât ceea ce provoacă asta. Biserica, şi tot ceea ce ţine de ea, cred că e cea mai mare organizaţie criminală din lume legalizată şi acceptată de toţi. Biserica, bazându-se pe o minciună, pe slăbiciunea şi prostia oamenilor, pe tradiţiile şi obiceiurile milenare ce tot ea a impus de-a lungul timpului, a creat un ciclu vicios, care se auto-alimentează şi din care e extrem de greu de ieşit pentru unii.

Tradiţiile religioase, s-au înrădăcinat atât de mult în viaţa de zi cu zi, încât oamenii nu-şi mai pot imagina o lume fără de ele. Ce lume ar fi pentru ei fără botez? fără crăciun? fără paşti? fără posturi? fără căsătoriile în biserică? fără superstiţiile religioase gen nu munci duminica, nu spăla, nu tăia lunea(din ce-mi amintesc) şi multe alte chestii mai mult sau mai puţin importante pe care nu le mai ţin minte căci nu le duc contul, dar ştiu că există. Toţi s-au învăţat să gândească cu viziunea unui dumnezeu în minte care vede tot ceea ce ei fac, deci te vor mustra zicând „nu face rău că te va bate dumnezeu” sau „dumnezeu nu bate cu băţul” şi multe altele. Biserica, cu obiceiurile şi ritualurile ei s-a înrădăcinat atât de profund în viaţa omului de zi cu zi, încât a devenit ceva standard, ceva normal şi chiar obligatoriu pentru mulţi. Cineva mi-a zis de ce gândesc aşa căci uite şi eu am fost botezat şi nu ştiu ce… păi da, am fost, însă când am fost?? Când aveam câteva luni? sau un an maxim? Ce puteam şti eu atunci? Şi nu, nu dau vina nici pe părinţi, ei au făcut ceea ce fac toţi ca să se socoată „în rând cu lumea” dintr-un singur motiv. Motivul pentru care toţi de asemenea acţionează astfel, frica de a fi excluşi din societate. Dacă nu faci „aşa cum face lumea” toţi te vor privi urât. Biserica dictând nouă normalitatea ei, ne impune să facem aşa cum zice ea, fiindcă aşa fac toţi şi dacă nu vom proceda cum face restul turmei, vom fi luaţi drept cei diverşi, cei răi, cei păcătoşi, necredincioşi şi multe altele. Frica de a fi considerat divers şi de a fi exclus din societate e forţa principală a bisericii. Fiindcă mulţi vor proceda cum zice popa doar fiindcă aşa fac şi vecinii, părinţii, rudele, şi tot aşa, nu fiindcă într-adevăr vor asta sau cred într-adevăr. Adevărat zice biblia, că suntem oile pierdute ale lui dumnezeu, suntem o turmă de oi, unde merge una, merg toate, şi credincioşii vor avea mereu o mentalitate de turmă.

Dar să vorbim şi despre cine sunt la conducerea acestui fenomen. Adică preoţii şi toate ierarhiile lor. De ce mulţi zic „fă cum zice popa, nu cum face popa??” Oare popa, nu este un om ca şi mine? De ce trebuie să-l ascult, să-i sărut mâna, să-i dau bani cuiva care singur nu respectă ceea ce zice? Mai ales văzând contextul, unde el ar fi o călăuză spirituală, un exemplu de urmat, un om dedicat trup şi suflet lui dumnezeu… De ce au nevoie de atâţia bani? Oare dumnezeu are nevoie de bani? Am văzut o mulţime de cazuri absurde despre preoţi şi tâmpeniile lor. Atât aici în străinătate unde mă alfu, chiar lângă inima catolicilor(Italia) cât şi acasă la ortodocşii noştri.

Să luăm de exemplu catolicii. La ei, nu se permite căsătoria. De ce? Apoi, aud despre cazuri de homosexualitate/pedofilie/hărţuire sexuală. Şi nu unul ci multe. Şi chiar recent, am văzut o emisiune unde s-a arătat un caz extraordinar de ridicol. O fată, a avut curajul să denunţe un preot ce a hărţuit-o sexual. Şi care credeţi că a fost rezultatul?? Toată lumea din acea localitate nu a dorit să o creadă, sau chiar dacă au crezut-o au fost împotriva ei şi împotriva procesării acelui preot. Iar cei din emisiune care au fost să facă interviu acelor persoane, mai nu au fost bătuţi, au fost insultaţi în toate modurile şi strigau chestii de genu „lăsaţi săracul preot în pace, nu vă mai legaţi de el, a greşit şi şi-a cerut scuze” O___________________________________O Deci, o hărţuire sexuală asupra unei tinere, nici nu ştiu dacă era majoră sau nu, se poate evita cu nişte „scuze” simple? Când poate ai traumatizat fata pe viaţă? Asta a fost chiar culmea, şi exemplul perfect de cât de rea, proastă şi idioată poate fi „turma” doar din această credinţă oarbă pentru dumnezeul lor. Doream să ajung însă aici, de ce naiba se miră lumea de cazurile de pedofilie, homosexualitate şi hărţuire sexuală cauzate de preoţi dacă ei singuri îşi impun să nu se căsătoarească? Oare nu sunt carne şi ei? oare nu sunt cu aceleaşi dorinţe ca şi noi? E ceva inevitabil ca asta să se întâmple, însă, e ceva inacceptabil de asemenea. Asemenea legi impuse n-ar trebui să existe, ar trebui schimbate, şi adaptate lumii de azi, dar na, biserica nu prea vrea să înveţe din propriile greşeli şi continuă să răspândească legile sale neschimbate de mii de ani. Asta este inacceptabil din 2 motive: 1) Fiindcă în primul şi în primul rând, sunt nişte ipocriţi ai naibii de mari, văzând că fac anume lucruri ce propria religie condamnă sub orice formă. Mai ales în cazul homosexualilor care în sine nu e o crimă, însă pentru credincioşi e unul din cele mai urâte şi respinse păcate şi ei(credincioşii) sunt sursa principală a homofobiei. Şi ce fac apoi aceşti preoţi? se fut ca proştii grămadă? Dacă eşti gay, şi ştii foarte bine ce poziţie are biserica faţă de acest lucru, de ce naiba mai vrei să devii preot? Pedofilia şi hărţuirea sexuală sunt nişte crime, deci nici nu stau să discut, în închisoare toţi pe viaţă(din partea mea).

2) Fiindcă se vede că legea(lui Dumnezeu) nu este egală pentru toţi, văzând că dacă un om de rând face aşa ceva, e batjocorit, bătut(mă refer la gay) sau poate chiar ucis, iar ceilalţi(pedofili şi hărţuitori) ajung în închisoare şi nu sunt ascunşi şi apăraţi de nimeni, dimpotrivă.

La ortodocşi, situaţia e un pic diferită dar am auzit de cazuri oarecum similare. Adică de preoţi gay, şi personal ştiu şi preoţi care au făcut hărţuire sexuală sau au curvărit pur şi simplu. La noi însă, ştiu că nu se impune să nu te căsătoreşti. Asta într-o oarecare măsură ar însemna şi mai multă ipocrizie şi tâmpenie, căci chiar şi dacă ai posibilitatea să-ţi trăieşti viaţa sexuală liber cu o femeie alături, tu oricum faci prostii cu cine nu trebuie… Du-te apoi şi pupă mâna popii, când cine ştie ce a făcut cu acea mână… pe naiba dacă o fac.

În fine, revenind la acel film de mai sus. Sperând că l-aţi văzut vă mai dau un link, pentru care îi mulţumesc lui XS4all, deşi oricum asta nu-mi schimbă ceea ce doream să zic.

În acel film, se dă o explicaţie interesantă despre religie. Una destul de logică, bazată pe anumite date şi cercetări, şi care foarte uşor, ar putea să vă schimbe părerea despre credinţă. În linkul ce v-am dat însă, unii vor să demonstreze cum asta e doar o făcătură, o amăgeală inventată bine şi tot aşa. Rezultatul final care e? Îţi pui întrebarea „Pe cine naiba mai trebuie să cred? Ce trebuie să cred?” Eu, nu cred că vă pot da un răspuns la această întrebare, însă, pot zice în ce nu trebuie să credeţi, şi ce nu trebuie să credeţi. Cred că cel mai util mesaj al filmului e acesta, să gândeşti cu capul tău, să nu dai drept adevăr absolut orice ţi se zice, doar fiindcă toţi aşa fac şi aşa zic. Avem inteligenţă, avem capacitatea de a analiza şi singuri lucrurile, putem cerceta, putem căuta dovezi, dar ce e mai important putem să ne punem întrebări, să avem dubii referitor la ce ni se zice. Asta cred că înseamnă să avem o gândire liberă, o gândire în afara limitărilor impuse de biserică, de societate, de lumea din jur. În cele din urmă, adevărul absolut nu există, nimeni din noi nu poate să cunoască adevărul despre religie şi despre ce a fost fiindcă doar cei implicaţi direct în acele evenimente le pot şti, noi ştim doar ceea ce ni s-a spus, sau ce au scris unii în documentele istorice, şi nu putem avea nicio garanţie precum că ceea ce s-a întâmplat e exact ceea ce au scris oamenii din trecut. Acelaşi film Zeitgeist, eu nu pot garanta că tot ce s-a spus în el este adevărat, nu am nicio dovadă, şi nu pot cerceta orice singur, pur şi simplu, am căpătat un nou punct de vedere, şi am văzut ceva ce POATE este adevărat şi are un sens. Dar asta nu mă va face să cred 100% în tot ceea ce zice, şi oricum nu mă împiedică să-mi trăiesc mai departe viaţa. Sincer nu-i prea înţeleg pe cei care se agaţă atât de mult de ceva inexistent, şi au dorinţa atât de mare de a crede că există ceva, sau că este o oarecare explicaţie la ceva de care ei au nevoie. Să fie slăbiciune asta? Nu ştiu… presupun că, acest lucru e cauzat din disperare, din cauza problemelor din viaţa şi din speranţă de asemenea…

7 Răspunsuri to “Dumnezeu(care nu e, şi nici nu a fost)!”

  1. Daca nu esti atat de pasionat de religie la ce te strofoci atat scriind despre religie :))…Eu zic ca e mai bine ca daca nu te pasioneaza ceva sau nu crezi in acel ceva…mai bine tii pentru tine:* (fiindca daca crezi cu adevarat in ceva nu ai nevoie de orice filmulet ieftin care sa iti arate prostii🙂
    Ja ne

    • Si de cand sa scriu despre ceva ce nu-mi place inseamna ca e interzis, sau ca ma strofoc? Sau cu atat mai mult trebuie sa tin doar pentru mine asta? Eu pot sa scriu despre ce vreau, si cum vreau, fie ca-mi place fie ca e ceva ce nu-mi place, si tu nu ai niciun drept sa vii aici sa-mi dictezi ce artrebui sa fac. Nu-ti place? Nu te uita. Stai in banca ta si crezi mai departe in dumnezeul tau, nu-mi pare ca te-am impus sa citesti si sa crezi ceea ce am scris🙂

      • HA HA HA! Te- ai incins! Asta devine penibil. Ai dreptate nu mai citesc.Sunt multe alte subiecte pe blogul asta mai putin sumbre si obositoare.

  2. sa sti ca nici eu nu cred in dumnezeu si in religie si tot ce tine de ea😉
    si cica dumnezeu o facut oamenii liberi.. daca da atunci de ce p*m te botezi de la maxim 1 an? ca nici nu poti judeca daca vrei sau nu… in cele 10 porunci cica(scuzati cacofonia) sa nu ucizi.. biserica a ucis zeci de oameni de stiinta si etc.. deoarece biserica tot incearca sa tina oamenii in trecut!

  3. Sa sti ca si eu judec cam la fel, desi chestia e ca eu cred in D-zeu, dar nu in al lor. Ala care cica tea facut si te iubeste enorm, dar la fiecare greseala abia asteapta sa iti taie capul si sa te trimita in „iad”. Cu siguranta pare foarte credibil :)). Biserica si banii sunt cele mai mari si mai puternice forme de manipulare de pe planeta. Iar oamenii sunt chiar ca niste oi… eu si sora mea chiar radeam pe tema asta. Frica cea mai mare a oamenilor este exact cum ai zis, sa nu fie exclusi, sa nu se rada de ei. Deci asta ne face oite cuminti :X😡

  4. pentru cel care nu sut de acor cu cel care a scris articolu ” Dumnezeu(care nu e, şi nici nu a fost)!”
    vreau sa zic ca sut de acord cu el si sa va puneti singuri intrebarea
    de ce spune religia „CREDE SI NU CERCETA” OARE DE CE ?
    de ce exista mai multe religi si se crede in mai multe zeitati pe pamantu asta daca ar fi adevarat ca un singur dumnezeu exista?
    de ce biblia incepe cu faptul cum a fost creat pamantu si au fost lasati primi oameni adam si eva ? nu spune nimic din ce a fost inainte de ei decat ca planeta era inundata de ape cand stiinta o contraice cu dovezi clare ca pe planeta asta au existat alte specii de manifere inainte sa apara omu si clar omu se trage dintr-o maimuta nu a fost creat de nici un dumnezeu pur si simplu la baza sta evolutia

    de ce sunt obiceiuri diferite in aceasi religie daca dumnezeu e doar unu?
    un exemplu la o biserica daca un om moare fara lumanare aprinsa se da un cocos alb 3 ani la rand de paste intr-o biserica cocosu il ia popa ca sa trebue cica sa il dai la popa in alta biserica il dai cui vrei

    punetiva intrebarile astea

    • Motivele pot fi multe si marunte pentru care o religie ca cea crestina sa nu fie convingatoare. Unicii care cred, sunt cei care nu-si pun intrebari si cred orbeste, acesta e si obicetivul lor, sa te faca sa crezi orbeste in ceva fara sa-ti dea explicatii.

Lasă un răspuns

